~tonårstankar lilleman ft.gonza

För för det du gör har jag redan gjort
Och det du säger har jag redan sagt
Och det ni bråkar om och vad ni visar dom lyssnar
för du får ingenting utav det 
Men kom ihåg att det é du och det du gör é vad du kommer bli
Det é ditt liv (ditt liv) 
Ta dig till när vi hjälper dig traven
Lyssna för jag fick ingenting utav det

Läget Gonza hur é det?
Jo det é lugnt, själv?
Äh, jag vet inte det känns tungt
Varför då? vad har nu hänt? Bråkat med din mamma?
Ja, det har jag
Det såg jag med detsamma
Min mamma tycker inte om dom jag umgås med
Dom snackar om knark sprit och vad som kommer ske
Okej, men det förstår du väl
det finns ju runt omkring dig
Ja, jag vet va din mammma lika skit skraj?
Självklart! Va tror du? Min morsa é lika dan
Inte vill man ha ett barn som springer runt i stan
Går i gäng
Jag svär med minst femton polare
Dricker sprit 
Röker hasch
Ni é inte coolare!
Lyssna mitt första steg ut va med dom äldre
Du vet Gonza man hängde på Lindängen
Med gängen
Dom som rökte, dom som drack 
Mitt liv blev ännu värre när min pappa stack

-[-Chorus-]-

Ey lägg av nu!
Va fan går du runt med kniv
Spelar tuff
Hugger nån
Va hände med ditt liv?
Jag skiter i 
Jag bryr mig inte om nått alls
Ey vänta bara tills du själv får den mot din hals!
Den tiden den sorgen när fan ska det hända så säger ni allihopa
"va tysta snälla" 
Sluta skrika
I mitt öra
Sluta säga va fan jag ska göra
De é inte de det handlar om
Jag vill bara ditt bästa...
Vadå ska jag sitta hemma och aldrig festa?
É det de du kallar festa?
Jag har sett det mesta
Festat med de flesta om du vill så kan du testa
Det har jag redan gjort och somnat på en bänk 
Sluta spela dum va é det med dig, kompis? Tänk!

Det du gör har jag redan gjort
Det du säger nu 
Har jag redan sagt
[x2]

Okej, okej
Jag vet att du har rätt
För det jag ser nu, vet jag att du har sett
Ja, men varför
Ska du följa samma fotspår?
Jag har berättat för dig
Det lämnar djupa spår
Socialen, kontaktfamilj... 
Snart é det fängelse
Jag va precis som du och det känns som inte länge sen
Jag vet att du har vart som jag, till med värre
Du rättar mina fel, och det du gör med glädje
För att det inte fanns nån där för dig,sån som gav dig råd
Som du ger till mig
Ta tag i det då 
Du kan lära av mina fel
Så slipper du komma hem till mig med såna spel
Det ska jag
Men förstå
Mitt problem
Visst har jag hamnat fel
Det är fel på vårt system
Jag vet att ni äldre bara vill mig väl
Men det jag söker... det é en utväg

Kommentarer
Postat av: pernilla (:

låten är riktigt bra ! :)<3

2011-01-28 @ 20:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0